25 d’octubre 2011

Programació del taller

TALLER INFORMÀTICA - AUDIOVISUALS

CICLE SUPERIOR- CEIP MONTSENY

CURS 2011-12

Horari: Dimarts de 15’30 a 17 hores

OBJECTIUS

- Aprendre a navegar per Internet. Conèixer diferents navegadors on trobar l' informació.

- Prevenir dels perills d'Internet. Donar Consell per una navegació segura per Internet.

- Saber escriure un document en Word :Saber modificar el tipus de lletra, el tamany, alineació, corrector, posar títols en Word Art, fer taules,....

- Saber crear carpetes, guardar documents, obrir documents, imprimir.

- Aprendre a copiar imatges guardar-les o afegir en un document Word o Open Office.

- Aprendre a escanejar una imatge, saber guardar-la.

- Realitzar fotografies amb la càmera digital. Descarregar-les a l’ordinador. Treball dels diferents

Plànols de la imatge: Paisatge, primer pla, detall, ¾ pla americà,...

- Retocar fotografies amb el programa Picassa.( Brillantor, ulls vermells,...)

- Aprendre a fer presentacions en Power Point :escriure text, afegir imatge, gravar só, afegir vídeo.

- Aprendre a gravar en vídeo , fer edició de vídeo d’un anunci,...

- Participar al Bloc del Taller d'Informàtica. Aprendre a publicar algun exemple de les coses que es fan : redacció de les sortides , festes, activitats culturals, noticies, anuncis, power point,...

METODOLOGIA

Se intenta motivar als alumnes a partir del seu centre d'interès i de manera interdisciplinar amb altres àrees . Llengua Catalana, a l’hora d’escriure i expressar-se, amb els temes que s'estan treballant a l'aula segons cada trimestre a Coneixement del Medi, les activitats i sortides que han realitzat,preparar un power point per repassar el que han après a classe...

Es procura que hi hagi una interrelació entre alumnes de diferents nivells i classes.

Hi ha activitats individuals (IND), per parelles de diferents nivells (PAR), en petits grups (PG), per nivells ( PN), grups més grans depenent de l'activitat .

Les activitats per parelles es formen amb un alumne 6è que tria un alumne de 5è, es procura que siguin de diferents sexe.

ACTIVITATS

Per aconseguir aquest objectius es realitzen les diferents activitats.

Sessió 1. TOTS. Parlar amb els alumnes si utilitzen l'ordinador a casa, si naveguen per Internet, perquè l'utilitzen, .....

IND/PAR. Buscar imatges d'un animal que els agradi. Buscar informació sobre les característiques de l'animal, físiques, espècie, aliments, habitat,...

IND/PAR. Crear un document de Word , posar el títol, enganxar l'imatge , escriure característiques, canviar tipus de lletres, mides,... imprimir i guardar

en la carpeta .

Sessió 2. Donar Consell per una navegació Segura per Internet.

PAR. Fer una fotografia dels companys i fer-se cadascú la descripció, física, psicològica i aficions.

Sessió 3. PAR. A partir d'una noticia, buscar informació als diaris digitals.Bucar imatges i redactar la noticia amb les nostres paraules. Modificar text, posar titol, ....

Sessió 4. PAR. Aprendre a fer taules. Fer una Sopa de lletres amb les imatges que han de trobar. Entrevista a un mestre o un company.

Sessió 5. PAR. Fer una redacció d'una sortida afegir imatges. Fer un power point d'un tema de Medi o Socials que estiguin estudiant a classe.

Sessió 6. PAR .Continuar el Power Point. TOTS. Fer la presentació als companys amb el projector d'Audiovisuals.

Sessió 7. PG. Inventar una història a partir de vinyetes. Fer les fotografies, muntar un Power Point i afegir bafarades amb diàlegs com una Foto novela.

Presentació d’imatges amb l’edició amb Foto Peach o Slide....

Sessió 8. PG. Gravar un anunci en vídeo. Editar-lo amb Windows Media amb ajuda del professor.

Sessió 9.TOTS .Veure els vídeos realitzats i fer auto avaluació del taller.

Nota: Segons els grups i el nombre de sessions de cada trimestre es poden veure modificades algunes activitats.

Els alumnes del taller s'encarregaren de gravar el Taller d'Expressió Oral i Corporal, gravar l'obra de teatre d'ànglès i colaborar en la gravació d'algunes festes i exposicions que es facin a l'escola, fen les fotografíes i editan les presentacions.